Cum funcţionează un radiator de apă

Ca să înţelegem mai bine cum funcţionează un radiator, ar fi de ajutor să cunoaştem combustia internă a motorului pe care o protejează. Motorul unei maşini are multe părţi mobile, şi unde este mobilitate, este şi frecare. Frecarea creează căldură. Uleiul de motor este pompat prin întregul bloc motor pentru lubrifiere, dar nu este de ajuns pentru a estompa toată căldura produsă în exces. Ca şi rezultat, părti ale motorului ajung la o temperatură prea înaltă pentru a mai funcţiona cum trebuie.

radiator apa

Aici observăm importanţa radiatorului. Blocul motor trebuie păstrat la o temperatură moderată pentru a preveni anumite probleme ca şi supraîncălzirea şi blocarea. Dacă pistoanele nu pot aluneca uşor în cilindrii din cauza frecării excesive, la un moment dat, se vor strica şi vor cauza blocarea întregului motor. Pentru a preveni acestea, un mix de apă cu antigel este pompat prin camerele blocului motor pentru a absorbi căldura în exces.

Când lichidul de răcire iese din blocul motor, se întoarce în radiator printr-un furtun de cauciuc. Lichidul de răcire intră prin toate camerele blocului motor și toată căldură în exces este absorbită în pereții radiatorului. Ventilatorul și aerul care intră prin grill-ul mașinii răcesc radiatorul.

Până când lichidul de răcire a parcurs tot radiatorul, este destul de rece pentru a intra înapoi în blocul motor.

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *